برای خرید ماهی آکواریومی به چه نکاتی باید توجه کنیم

برای خرید ماهی آکواریومی باید به چه نکاتی توجه کنیم

مقدمه:

یک آکواریوم با ماهی های رنگارنگ برای هر خانه ای عالی است.مطالعات نشان داده است که تماشای آکواریوم ماهی باعث بهبود خلق و خو می شود.ماهی ها برای افرادی که به حیوانات خانگی معمولی مانند سگ و گربه حساسیت دارند، ایده آل هستند.

مراقبت از ماهی های آکواریومی مانند ماهی دیسکس کار آسانی به نظر می رسد.ممکن است فکر کنید که فقط باید جالب ترین و زیباترین گونه ها را انتخاب کنید، آنها را به خانه ببرید و در یک آکواریوم پر از آب تمیز قرار دهید.همچنین ممکن است فکر کنید که لازم نیست نگران بیماری، امتناع از تغذیه، آلوده شدن به انگل یا جنگیدن ماهی خود با گونه های دیگر در آکواریوم باشید.اما در حقیقت انتخاب و نگهداری از ماهی های آکواریومی نیازمند دقت و توجه است.شما باید مقدار قابل توجهی از زمان، توجه، انرژی و پول خود را صرف اطمینان از سلامت ماهی های خانگی کنید.

صرف نظر از اینکه اولین بار است که می خواهید از ماهی های آکواریومی مراقبت کنید یا قبلاً سعی کرده اید ماهی داشته باشید، اما موفق نشده اید، موارد زیادی وجود دارد که باید هنگام خرید ماهی دیسکس یا هر ماهی دیگری در نظر بگیرید.اولویت های اصلی شما باید شامل خرید غذای با کیفیت بالا برای ماهی و لوازم مناسب باشد.برای اطمینان از اینکه می توانید از یک ماهی خانگی با موفقیت مراقبت کنید، در اینجا چند نکته بسیار مهمی که باید در نظر گرفته شوند، آورده شده است.

نکات مهم که قبل از خرید ماهی آکواریومی باید بخاطر بسپارید

نکات مهم که قبل از خرید ماهی آکواریومی باید بخاطر بسپارید:

  • سازگاری

ترکیب گونه های مختلف ماهی در یک آکواریوم توصیه نمی شود.سازگاری برای موفقیت در آکواریوم بسیار مهم است.در غیر این صورت، مشکلات وجود خواهد داشت.

به طور کلی، سازگاری به این معنی است که ماهی ها از گونه های یکسان کنار هم قرار گیرند.آنها نباید یکدیگر را آزار دهند، بلکه باید با هم رفتاری دوستانه داشته باشند!به خاطر داشته باشید که ماهی هایی که به طور منظم مورد آزار و اذیت قرار می گیرند، ممکن است به دلیل استرس جسمانی بیمار شوند، حتی زمانی که آب با کیفیت عالی باشد.

برخی از ماهی ها در آب سخت و قلیایی بهترین عملکرد را دارند، در حالی که برخی دیگر آب اسیدی را ترجیح می دهند.این بدان معنی است که اگر هر دو نوع گونه ماهی را ترکیب کنید، نمی توانید بهترین محیط را برای همه ماهی ها فراهم کنید آنهایی که با آب موجود در مخزن سازگار نیستند، بهترین عملکرد را نشان نمی دهند یا به اندازه معمول بزرگ نمی شوند.بدتر از آن، آنها ممکن است زودتر بمیرند.

  • الگوهای رفتاری

الگوی رفتاری ماهی زینتی دیسکس  نیز باید در نظر گرفته شود.ماهی هایی که سریع شنا می کنند، می توانند ماهیانی را که آرام شنا می کنند آزار دهند و ناراحت کنند.علاوه بر این، شناگران پرخاشگر در طول زمان تغذیه می توانند غذای بیشتری نسبت به سایر ماهی ها بخورند.در نتیجه، گونه های ترسوتر غذای کمتری دریافت خواهند کرد.ممکن است فکر کنید که افزایش مقدار غذایی، می تواند این مشکل را حل کند، اما اینطور نیست.در واقع، این می تواند به مشکل دیگری منجر شود – آکواریوم با مواد غذایی نخورده پر می شود که می تواند کیفیت آب را خراب کند.تفاوت در رفتار می تواند دردسرساز باشد.حتی اگر ماهی‌های شما تمایلات غیرخشونت‌آمیز داشته باشند، باز هم ممکن است درگیری‌ها در داخل آکواریوم رخ دهد.

  • نیازهای غذایی

ترکیب ماهی ها با نیازهای غذایی مختلف، تامین غذای مناسب را برای شما دشوارتر می کند.اگر از آنهایی که نیاز به پروتئین زیادی دارند، حمایت کنید، آنهایی که به مواد گیاهی نیاز دارند، به خوبی رشد نخواهند کرد.به یاد داشته باشید که سلامتی و رشد با غذای آنها مرتبط است و نوع تغذیه از ماهی به ماهی دیگر متفاوت است.

بهترین تغذیه برای دیسکس را از اینجا بخوانید.

خرید ماهی آکواریومی

  • ماهی سالم

قبل از بردن ماهی های آکواریومی به خانه، مطمئن شوید که ماهی های سالم را انتخاب کرده اید.ماهی های سالم هوشیار و فعال هستند، چشمانی شفاف دارند و هیچ زخمی روی بدنشان ندارند.بنابراین بدن و رفتار ماهی را بررسی کنید تا مطمئن شوید، نشانه ای از بیمار وجود ندارد.تنها چیزی که لازم است، مشاهده دقیق است، بنابراین قبل از خرید نهایی، مدت زمان مشخصی ماهی آکواریومی را تماشا کنید.

سخن نهایی

اگر می خواهید یک آکواریوم ماهی راه اندازی کنید و واقعاً در این موضوع جدی هستید، متغیرهای زیادی وجود دارد که هنگام خرید ماهی آکواریومی باید در نظر بگیرید و ما در اینجا برخی از این نکات را ارائه کردیم که بهتر است آنها را بخاطر بسپارید تا در آینده دچار مشکل نشوید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *