علائم و درمان پاپ چشم در ماهی دیسکس

علائم و درمان پاپ چشم در ماهی دیسکس

علائم و درمان پاپ چشم در ماهی دیسکس

علائم: کره چشم، کدر و متورم به نظر می رسد و بیرون زده است. اگر به سرعت درمان نشود می تواند باعث کوری و مرگ شود.

علت: عفونت باکتریایی معمولاً به دلیل کیفیت پایین آب ایجاد می شود.

آیا برای سایر ماهی ها مسری است: خیر

درمان: تغییرات آب زیاد – حداقل 50 درصد – برای 3 تا 5 روز متوالی. اگر در عرض 3 روز پس از تغییر متوالی آب هیچ بهبودی مشاهده نکردید، می توانید از محلول آکواکر موجود در فروشگاه ماهزین طبق دستور مصرف کنید.

علائم و درمان پاپ چشم در ماهی دیسکس

آکواکر

در صورت تشخیص زود هنگام دیسکس پاپ چشم با موفقیت قابل درمان است. به وسیله این بیماری یک یا هر دو چشم ماهی دیسکس از سر بیرون زده است. ممکن است متوجه شوید که زیر چشم ها حباب سفیدی وجود دارد. در نتیجه کل چشم یک لایه سفید روی آن خواهد داشت. موفق ترین و سریع ترین درمان برای این امر تعویض روزانه 50 درصد آب به مدت 5 روز متوالی است. هر چه روزها می گذرند، ابری کمتری در چشم ها مشاهده خواهید کرد. ما سعی می کنیم از هر نوع دارویی با ماهی دیسکس دوری کنیم.

بنابراین، اگر پاپ‌ چشم درمان نشود، در نهایت می‌تواند ماهی شما را بکشد. این یک عفونت باکتریایی است که در صورت عدم درمان سریع رشد کرده و تقویت می شود. در بیش از 20 سالی که از دیسکس نگهداری می‌کردیم، هرگز دیسکسی در اثر پاپ‌ چشم کشته نشد.

علائم و درمان پاپ چشم در ماهی دیسکس

علائم و درمان پاپ چشم در ماهی دیسکس

علت اصلی ایجاد دیسکس پاپ چشم کیفیت پایین آب است. کیفیت پایین آب حاوی سطوح بالایی از نیتروژن است که برای ماهی دیسکس خوب نیست. در نتیجه تغییر متوالی آب یک درمان قطعی است. اگر در حال انجام تغییرات روزانه آب هستید و بهبود چندانی نمی بینید به این معنی است که به اندازه کافی آب را تغییر نمی دهید. بنابراین برای درمان عفونت باید روزانه 50 درصد آب تعویض شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *