آکواریوم را در کجای خانه بگذاریم؟

آکواریوم را در کجای خانه بگذاریم؟

انتخاب محل مناسب برای قرار دادن آکواریوم

خرید یک آکواریوم جدید می تواند یک تجربه لذت بخش و آرامش بخش باشد.آکواریوم های ماهی انواع مختلفی دارند و هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند.نوع ماهی و فضای مورد نیاز معمولاً تعیین می کند که چه نوع مخزنی را خریداری کنید.انتخاب مخزن مناسب و اختصاص زمان  کافی برای راه اندازی صحیح، بهترین راه برای اطمینان از یک تجربه مثبت است.هر چه از قبل تحقیقات بیشتری انجام دهید، شانس موفقیت و لذت بردن از آکواریوم جدید و ماهی های درون آن بیشتر خواهد بود.

پس از خرید مخزن ماهی خود، انتخاب محل مناسب برای قرار دادن آن یک تصمیم مهم برای شما و ماهی تان است.با آکواریوم های بزرگتر، مکانی که انتخاب می کنید دائمی خواهد بود، بنابراین انتخاب نقطه مناسب از همان ابتدا بسیار مهم است.یافتن محل مناسب برای قرار دادن یک آکواریوم نیاز به کمی تفکر دارد، بنابراین در اینجا نکاتی وجود دارد که در نظر گرفتن آنها به شما کمک می کند محل مناسب برای آکواریوم خود پیدا کنید.

نور خورشید

مراقب باشید که مخزن ماهی دیسکس زیاد به پنجره نزدیک نباشد.جلبک ها، مانند هر گیاه دیگری، برای رشد به نور خورشید نیاز دارند.بنابراین، هرچه نور خورشید بیشتر به آکواریوم برسد، جلبک ها سریعتر رشد می کنند.با قرار دادن مخزن ماهی خود در کنار پنجره یا نورگیر، احتمالاً شما همیشه در حال مبارزه با رشد جلبک ها خواهید بود.

نور مستقیم خورشید همچنین آب آکواریوم شما را گرم می کند.ماهی ها باید در شرایط آب پایدار نگهداری شوند وگرنه دچار استرس شده و بیمار می شوند.برای پایداری دمای آب همچنین نباید آکواریوم ها را خیلی نزدیک به رادیاتور یا شومینه قرار داد.

به طور خلاصه، محل مناسب و ایده آل برای قرار دادن آکواریوم ، یک مکان آرام و به دور از نور مستقیم خورشید و ترافیک است.

انتخاب محل مناسب برای قرار دادن آکواریوم

قابلیت دسترسی

اطمینان حاصل کنید که آکواریوم شما به راحتی در دسترس است.همه ما تصاویری از آکواریوم های ماهی را دیده‌ایم که به طور مرتب در گوشه ای قرار گرفته‌اند و عالی به نظر می‌رسند!ممکن است تمیز، مرتب و زیبا به نظر برسند، اما وقتی برای تعویض آب بروید، متوجه اشتباه خود خواهید شد.شما نمی توانید در اطراف مانور دهید، یا به پشت مخزن – جایی که برخی از تجهیزات مهم نگهداری می شود – برسید.اگر بتوانید به تمام قسمت های آکواریوم خود براحتی دسترسی پیدا کنید، کارهای روزمره مانند غذا دادن به ماهی ها و روشن/خاموش کردن چراغ های آکواریوم ساده است.

سر و صدا

محیطی با سر و صدا یا ترافیک زیاد برای قرار دادن آکواریوم ماهی زینتی مناسب نیست.از تلویزیون، بلندگوها، راه های ورودی و درها دوری کنید.ارتعاشات ایجاد شده توسط این صداها، به ویژه باز و بسته شدن درها، ماهی را شوکه کرده و می تواند منجر به مرگ زودهنگام شود.

دیده شدن

پس از تمام کارهایی که برای نگهداری مخزن ماهی خود در بهترین شرایط انجام داده اید، می خواهید آن را به رخ بکشید.مردم به آکواریوم ها زیاد توجه می کنند و آنها باعث خوشحالی مردم می شوند.اتاقی را انتخاب کنید که مخزن شما در آن قابل مشاهده و برجسته باشد(دلیل دیگری برای دور نگه داشتن آن از تلویزیون!).دیده شدن همچنین مهم است تا بتوانید هر گونه شکاف یا نشتی را در مخزن خود مشاهده کنید و به راحتی بتوانید رفتار ماهیان خود را زیر نظر داشته باشید و در صورت مریض شدن به سرعت متوجه شوید.

آرام بنشینید، استراحت کنید، ماهی زینتی دیسکس خود را تماشا کنید و از مزایای داشتن یک آکواریوم ماهی، استفاده کنید.

محل مناسب برای آکواریوم

سوکت های برق

اطمینان حاصل کنید که سوکت های برق در نزدیکی دستگاه شما وجود دارد.باید مطمئن شوید که می‌توانید فیلتر، پمپ هوا، بخاری، واحد نور و غیره را وصل کنید.در عین حال مراقب باشید که آب مخزن مستقیماً روی پریز پاشیده نشود!

خلاصه

آکواریوم باید روی یک سطح صاف، دور از دریچه های کولر یا بخاری و دور از نور مستقیم خورشید قرار گیرد.یک پریز باید در نزدیکی باشد تا برق روشنایی، گرمایش و فیلتراسیون را تامین کند.برای تسهیل تعویض آب و تمیز کردن، مخزن باید نزدیک منبع آب باشد.فضای کافی در اطراف مخزن برای تمیز کردن و سایر فعالیت های تعمیر و نگهداری بگذارید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *