مشکلات رایج در نگهداری آکواریوم و راه های جلوگیری از آنها

مشکلات رایج در نگهداری آکواریوم و راه های جلوگیری از آنها

مشکلات رایج در نگهداری آکواریوم و راه های جلوگیری از آن ها

نگهداری از آکواریوم یک فعالیت سرگرم کننده و مفید است که می تواند سالها لذت ، آموزش و حتی تسکین استرس را برای شما فراهم کند.با این حال ، تا هنگامی که تازه کار هستید ، انجام کارهایی که ممکن است برای ماهی زینتی اصفهان خوب نباشد ، آسان است.در اینجا تعدادی از رایج ترین مشکلات را که مبتدیان هنگام نگهداری آکواریوم و ماهی های زینتی با آن روبرو هستند ،آمده است.

  • شروع با یک آکواریوم بسیار کوچک

نگهداری از آکواریوم های کوچک دشوارتر از آکواریوم های بزرگتر است و برای مبتدیان مناسب نیست.شرایط در آکواریوم های بزرگتر پایدارتر است و اگر اوضاع به هم خورد ، زمان بیشتری برای اصلاح آنها دارید. آکواریوم های 20 تا 55 گالن برای اولین بار ایده آل هستند.

  • خرید ماهی در همان روز خرید آکواریوم

آکواریوم تازه راه اندازی شده در روز اول برای ماهی آماده نیست.یک آکواریوم جدید باید حداقل 2 تا 3 روز قبل از معرفی اولین ماهی ، راه اندازی شود.

  • ذخیره بیش از حد

هنگامی که تازه وارد پرورش دیسکس و سایر ماهی ها شده اید ، می خواهید هر ماهی را که می بینید بخرید.اما محدودیتی در تعداد ماهی های یک آکواریوم جدید وجود دارد ، صرف نظر از اینکه چقدر بزرگ است یا چقدر فیلتر آن کارآمد است.بسیاری از ماهی ها پس از خرید بزرگتر می شوند و برخی از ماهی ها ، هنگامی که با ماهی های دیگر شلوغ می شوند ، پرخاشگر می شوند.

مشکلات رایج در نگهداری آکواریوم

  • تغذیه بیش از حد

طبیعی است که نگران گرسنه ماندن ماهی خود باشید ، اما با تغذیه بیش از حد می توانید صدمات بیشتری وارد کنید.یک آکواریوم جدید باید یک بار در روز تغذیه شود و تمام غذا باید در عرض دو دقیقه مصرف شود.غذای خورده نشده می تواند آب را آلوده کرده و باعث افزایش سطح آمونیاک و نیتریت شود.

  • خرید فیلتر بسیار کوچک

بیشتر فیلترهای آکواریوم با توجه به سایز آکواریوم رتبه بندی می شوند.این سیستم رتبه بندی در بیشتر موارد خوب عمل می کند ، با این حال ، آکواریوم های پرجمعیت یا آنهایی که دارای ماهیان شکارچی بزرگ یا ماهی هایی هستند که مقدار زیادی زباله تولید می کنند ، باید با فیلترهای بزرگ یا چندگانه مجهز شوند.

  • به دنبال مشاوره از منابع زیاد باشید

تحقیق در مورد تجهیزات و ماهی ها قبل از خرید آنها بسیار مهم است ، اما پرسیدن سوال مشابه از تعدادی از “متخصصان” مختلف گاهی اوقات باعث سردرگمی می شود ، زیرا هرکس نظر یا روش متفاوتی برای موفقیت دارد.هنگامی که تازه وارد نگهداری از آکواریوم می شوید ، سخت است بدانید که چه تکنیک هایی برای شما مناسب تر است.ابتدا از یک منبع اطلاعاتی معتبر استفاده کنید و توصیه های آنها را تا زمانی که اعتماد به نفس کافی برای امتحان کردن کارها به تنهایی را نداشته باشید ، دنبال کنید.

  • کیفیت سازگار با قیمت

هیچ کس نمی خواهد برای هر چیزی هزینه اضافی بپردازد ، اما جمله “شما آنچه را که می پردازید دریافت می کنید” اغلب در دنیای آکواریوم و با نصب مخزن ماهی اولیه شما صدق می کند.تجهیزات قابل اعتماد و با کیفیت ممکن است کمی بیشتر هزینه داشته باشند ، اما زندگی ماهیان شما به آن بستگی دارد.

نگهداری از آکواریوم

  • نور آکواریوم را همیشه روشن بگذارید

ماهی ها نیز مانند همه حیوانات به یک دوره استراحت نیاز دارند و این دوره باید هر روز یکسان باشد.در طبیعت ، چرخه روز/شب نسبتاً سازگار است ، به ویژه در مناطق گرمسیری.روشن نگه داشتن نور آکواریوم به ماهی شما فشار وارد می کند و به رشد جلبک های ناخوشایند کمک می کند.قرار دادن نور آکواریوم روی تایمر راهی آسان برای ارائه یک چرخه نوری ثابت است.

  • نظافت بیش از حد

هنگامی که یک آکواریوم برای اولین بار راه اندازی می شود ، تعادل بیولوژیکی آن ناپایدار است.از تمیز کردن آکواریوم ، تکان دادن آن و تمیز کردن فیلتر در زمانی که واقعاً به آن نیاز ندارد ، خودداری کنید ، زیرا این می تواند باکتری های مفید را از بین ببرد و تعادل را بر هم بزند. اگر به نظر می رسد که آکواریوم یا فیلتر شما در 2 تا 3 هفته اول پس از راه اندازی نیاز به تمیز کردن دارد ، ممکن است فیلتر برای کار بسیار کوچک باشد ، شما ممکن است ماهی زیادی داشته باشید یا ممکن است ماهی ها را بیش از حد تغذیه کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *