بهترین تغذیه برای دیسکس

 انواع غذای ماهی دیسکس

در زیر شرح مفصلی در مورد انواع مواد غذایی که ماهی ها از آن تغذیه میکنند وجود دارد.

غذای خشک دیسکس

یک نوع از غذاهای خوب ماهی ، غذای خشک است. این نوع مواد غذایی حاوی بسیاری از مواد مغذی ضروری برای ماهیان دیسکس است. این نوع شامل انواع پروتئین کربوهیدراتها ویتامینها چربی و مینرال و مواد لازم برای رشد دیسکس است.

برای خرید غذای گرانول میتوانید از سایت ما به طور مستقیم خریداری کنید

غذای گرانول ماهزین بهترین غذای گرانول برای دیسکس است که شما میتوانید به صورت مستقیم از سایت ماهزین خریداری کنید

با این حال ، هنگام تغذیه ماهیان خود با غذاهای خشک ، باید توجه داشته باشید که به عنوان مثال ، اطمینان حاصل کنید که وعده های غذایی ماهی را با غذای دست ساز و زنده تکمیل می کنید تا در مورد مواد مغذی ضروری به سلامتی بهتری برای ماهیان خود برسید.

ما به شدت غذاهای دست ساز با پروتئین بالا مانند میکس دل را توصیه می کنیم

غذای دیسکس

کرم ها

درست مثل ماهی معمولی ، ماهیان دیسكس شما همچنین می توانند از كرمهای خونی ، كرمهای سیاه و همچنین كرمهای سفید تغذیه کنند. از نظر میزان مواد مغذی ، همه اینها یکی از بهترین غذاها برای ماهیان دیسکس محسوب می شوند.

به شما توصیه می شود که از کرم های زنده دوری کنید و فقط از کرم های یخ زده تغذیه کنید زیرا کرم های زنده می توانند انگل داشته باشند و ماهی شما را بیمار کند!

گزینه های دیگر

جدا از انواع اصلی مواد غذایی فوق ، برخی از نگه داران ماهی Discus همچنین از غذای دست ساز برای ماهی خود استفاده می کنند و برای درست کردن آنها از قلب گاو استفاده می کنند. با این وجود یکی از مهمترین مشکلات این است که آنها مخزن ماهی discus شما را کثیف می کنند و از این رو تمیز کردن منظم بیشتری نیاز دارد.و همچنین خرید وتهیه مواد اولیه آن مشکلات خاص خودش را دارا هست،از این رو مجموعه ماهزین برای رفع این گونه مشکلات میکس دلی را با فرمول خاص تهیه کرده که هم برای مصارف شما دوستان به صرفه بوده و هم از کثیفی و آلودگی تانک ماهیان شما جلوگیری میشود که در دو نوع میکس دل رشد برای رشد بهتر ماهیان و افزایش رنگ طیف آبی زرد و میکس دل آستاگزانتین برای افزایش رنگ طیف قرمز نارنجی و قهوه ای می باشد.

دستورالعمل هایی برای تغذیه ماهی دیسکس

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که مبتدیان انجام میدهند این است که آنها تمایل دارند بیش از حد به ماهیان خود غذا میدهند که به نوبه خود منجر به چاقی ماهی و همچنین مشکلات بهداشتی زیادی می شود و یک مخزن کثیف ایجاد می کند.

قاعده کلی که وجود دارد این است که در هر تغذیه حدود 3٪ از وزن بدن آنها را تغذیه کنید. به عنوان مثال ، یک دیسكس بزرگ به وزن 75 گرم باید تقریباً 2.25 گرم غذا در هر بارتغذیه شود.

ماهی های کوچک تر دیسکس متابولیسم سریع تری نسبت به ماهی های بزرگتر دارند. اگر در طی 15 دقیقه  مواد غذایی مصرف نشود ، باید مواد غذایی از داخل تانک برداشته شود تا باعث آلودگی آب نشود زیرا ماهی دیسکس شما نسبت به نظافت محیط اطراف خود کاملاً حساس است.

در زیستگاه طبیعی آمازون ، ماهی های discus گوشتخوار هستند ، بنابراین به ماهیان آکواریوم خود به میزان مناسب غذای دست ساز یا همان میکس دل را بدهید.

از این رو ، باید از ترکیب غذای زنده ، مواد غذایی منجمد و غذای خشک استفاده شود تا تمام نسبت های صحیح پروتئین به چربی ، چربی به ویتامین ها و غیره بدست آید.

ماهی نیز مانند هر موجود زنده دیگر ، برای حفظ نیازهای غذایی خود به ویتامین های خاصی احتیاج دارند.

ویتامین ها نه تنها منبع انرژی هستند ، بلکه در عوض بلوک های ساختمانی لازم را برای عملکرد مناسب ، سیستم ایمنی ، تولید مثل و دستگاه گوارش ، به ویژه برای تولید آنزیم ها در بدن فراهم می کنند. سخت پوستان ، سبزیجات و جلبک ها برخی از بهترین منابع ویتامین ها برای ماهیان دیسکس هستند.

غذای دیسکس

کرم های توبیفکس

کرم های Tubifex ، که در گذشته جزء رژیم های دیسکس توسط پرورش دهندگان بود ، یکی دیگر از منابع غذایی است که امروزه هنوز مورد استفاده قرار می گیرد ، اما بسیار کمتر. دلیل منسوخ بودن آن رژیم مبتنی بر مدفوع است به این معنی که اگر این کرم ها آلوده باشند می توانند منجر به مسمومیت در ماهیان دیسکس شما شوند.

بر خلاف انسان ها ، که چند روز بیمار هستند و بهبود می یابند ، ماهی های discus ، هنگامی که غذای آلوده مصرف می کنند ، رنگ مشکی به خود می گیرند و پس از مدت کوتاهی می میرند. برخی از افراد هیچ مشکلی نداشته اند و هنوز هم از کرم های tubifex به عنوان منبع اصلی غذا استفاده می کنند ، اما برخی دیگر اصلاً استفاده از آنها را مناسب نمیدانند.

کرمهای سفید یکی دیگر از غذاهای زنده بسیار پرطرفدار برای تغذیه ماهیان دیسکس است. آنها موجودی پر از پروتئین هستند.

کرم های سفید نیز به ویژه برای پرورش ماهی های دیسکس بسیار مفید هستند زیرا از نظر چربی نیز دارای چربی بالایی هستند و به ماهی اجازه می دهند تا به سرعت اندازه و جرم خود را اضافه کند.

غذای دیسکس

قلب گاو (میکس دل)

یکی دیگر از انواع محبوب مواد غذایی در میان آکواریوم داران قلب گاو است كه معمولاً به صورت یخ زده داده میشود. با این حال ،  تهیه قلب گاو کار طاقت فرسایی است و از این رو شما باید میکس دل مورد نظر را روزهای قبل از نیازتان سفارش دهید.

با این حال ، قلب گاو باید با احتیاط مورد استفاده قرار گیرد زیرا این یک قسمت عادی از رژیم های دیسکس در طبیعت نیست. حاوی 18٪ چربی اشباع شده به ازای هر وعده ، قلب گاو می تواند بیش از حد  منجر به مشکلات گوارشی و سایر بیماریهای مرتبط با آن شود ، اما فرمولاسیون ویژه مجموعه ماهزین به گونه ای است که این مشکلات را از میکس دل بر طرف کرده و شما میتوانید با خیالی آسوده خرید میکس دل را انجام دهید و به راحتی استفاده نمایید.

رژیم غذایی دیسکس

نوآوری در رژیم غذایی ماهی

برخی نوآوری می كنند و تصمیم می گیرند كه سبزیجات مختلفی مانند نخود فرنگی ، هویج ، کلم و فلفل قرمز را با هم مخلوط كنند تا مخلوطی از قلب گاو ایجاد شود.

برخی دیگر مخلوطی از قلب مرغ ، بوقلمون یا گوشت گوسفند را با قلب گاو ترجیح می دهند تا انواع مختلفی از سلیقه ها را به ماهی های دیسکس ارائه دهند.اما باور داشته باشین که همچین عملکردی اصلا مفید نخواهد بود چون میزان و درصد هر یک از این مواد باید طبق اصول و قواعد خاص اجرا شود که عمدتا  آن قواعد را اعمال نمیکنند ویا توانایی و تجهیزات کافی را ندارند.

آیا چربی ها برای ماهی دیسکس لازم هستند؟

علاوه بر پروتئین ، ماهی discus همچنین به مقدار کافی از چربی ها در رژیم غذایی خود به منظور حفظ سلامتی نیاز دارند. علاوه بر کرمهای سفید زنده که در بالا به آنها اشاره شد ، قلب گاو،میگو ،ماهی همچنین منبع بسیار خوبی از چربی های مورد نیاز برای نیازهای غذایی ماهی دیسکس است.

 مواردی که می توانید دیسکس خود را با آن تغذیه کنید:

۱-میکس دل ماهزین

۲-غذای گرانول ماهزین

۳-پولکی ماهزین

غذای دیسکس

غذای پولکی

غذای پولکی برای دیسکس شما دارای انواع ویتامینها و پروتئین به صورت رنگ بندی است،ویژگی این غذا این است که آب تانک را به هیچ وجه کثیف یا کدر نمیکند عمدتا بر روی آب شناور میماند و تنوع بسیار مناسبی در میان وعده های غذایی برای دیسکس میباشد

پرسش های مرتبط

هر چند وقت یکبار باید دیسکس خود را تغذیه کنم؟ در سن زیر 3 ماه – روزانه 10 تا دوازده بار تغذیه کنید. دیسکس جوانتر دارای متابولیسم فعال و معده کمتری نسبت به ماهی بزرگتر و بالغ تر است ، از این رو برای رشد سالم و صحیح به تغذیه دوره ای نیاز دارد.

3 تا 12 ماهگی – حداکثر 5 بار در روز تغذیه کنید. بالای 12 ماهگی – دو تا سه بار در روز تغذیه کنید.

چگونه می توان در هنگام تعطیلات و نبودن در منزل از ماهی دیسکس مراقبت کرد؟

آیا می خواهید به تعطیلات و استراحت بپردازید اما نگران ماهی ها در خانه هستید؟ فیدرهای اتوماتیک ماهی فقط گزینه مناسبی برای شما هستند. همانطور که از این نام پیداست ، یک دستگاه تغذیه خودکار ماهی و یک وسیله الکترونیکی است که میتوان در هنگام رفتن به سفر برای تغذیه ماهی ها از آن استفاده کرد ،در ساده ترین شکل ، غذاساز ماهی شامل یک ظرف پر از مواد غذایی ماهی و یک تایمر قابل برنامه ریزی است. شما به سادگی ظرف را با غذای  گرانول خشک  پر می کنید و تایمر را برای چه زمانی و چند بار می خواهید ماهی خود را برنامه ریزی کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *