بیماریهای ماهی دیسکس و راه های درمان آن

بیماریهای رایج ماهی دیسکس شامل عفونت های باکتریایی ، انگل و طاعون دیسکس است. همچنین می توانند به دلیل زیاد نیترات ، کلر ، آمونیاک یا کلرامین از مسمومیت رنج ببرند.

به عنوان یک صاحب حیوان خانگی ، وظیفه شما این است که به ماهی های خود یک محیط سالم بدهید ، اما فقط کارهای بسیار زیادی وجود دارد که می توانید انجام دهید. گاهی اوقات با وجود بهترین تلاش و اقدامات شما ماهی شما می تواند بیمار شود. بنابراین ، همیشه مهم نیست که چقدر مراقب باشید.

قبل از درمان بیماری ها ، آموزش خود در مورد آنها و علائم آنها بسیار حیاتی است. هرچه زودتر بتوانید علائم را تشخیص دهید ، زودتر می توانید درمان را شروع کنید. و فکر نمی کنم لازم باشد توضیح دهم که چرا درمان زودتر مؤثر است. اما در صورتی که نیاز به درمان داشتید و داروماهی لازم شد حتما از فروشگاه های مانند ماه زین برای ماهی ها و برای پرندگان از عمده فروشی بذر میتوانید تهیه کنید.

بیایید در مورد علائمی که باید به آنها توجه کنید صحبت کنیم.

تنفس سریع و پی در پی

طبیعی است که یک ماهی دیسکس پیش فعال ، تنفس سریع را تجربه کند. اگر الگوهای تنفس غیر طبیعی را مشاهده می کنید ، بدان معنی است که می تواند یک مسئله اساسی برای سلامتی باشد.

تنفس سریع معمولاً نشانگر مسمومیت در مخزن است. این بدان معنی است که مخزن در مرکز پخش مرغ اهواز دارای مقدار زیادی نیترات ، آمونیاک ، کلر یا کلرامین است.

اولین کاری که در این حالت باید انجام شود آزمایش سطح آمونیاک و نیترات موجود در مخزن است. بهتر است یک کیت تست آکواریوم بخرید تا بتوانید هر از گاهی آب را به راحتی آزمایش کنید. اگر سطح خوب است ، می توانید مسمومیت را رد کنید ، و اگر نتیجه مناسب نبود میتوانید از محصول آکوا سیف ماهزین برای از بین بردن کلر و فلزات سنگین و سیف کردن آب استفاده کنید. ببینید که آیا کمبود اکسیژن در مخزن وجود دارد یا خیر.

در این حالت ، ماهی دیسکس خود را خواهید دید که به سطح آب نزدیکتر میشود و حتی سعی در پرش کردن دارد. کمبود اکسیژن در صورت وجود یک عضو بسیار فعال در مخزن امکان پذیر است.

بیماریهای ماهی دیسکس

درمان

با کمک یک سنگ هوا می توانید سطح اکسیژن موجود در مخزن را تنظیم کنید.

در صورت مسمومیت ، شما باید به دنبال محلول خاصی مانند کلریدور برای کلر بروید.که ما محصول آکوا سیف ماهزین را پیشنهاد میکنیم

همیشه اطمینان حاصل کنید که آب تمیز و عاری از زباله های پوسیده شده و مدفوع ماهی های دیگر است.

برای اطمینان از عملکرد بهینه ، فیلترهای آکواریوم خود را هر از گاهی بررسی و تمیز کنید.

تکیه دادن یا دراز کشیدن

خم شدن از یک طرف یا دراز کشیدن برای ماهی دیسکس طبیعی نیست. اگر ماهی شما اقدام به انجام این کارها کند یا مانند آن تعادل خود را از دست بدهد ، به این معناست که یک مسئله جدی برای سلامتی وجود دارد.

اول از همه ، میزان نیترات و آمونیاک را بررسی کنید زیرا آنها می توانند دلیل این مشکل باشند. دوم اینکه ، ببینید آیا ماهی شما به هر دلیلی استرس دارد؟ این بیشتر زمانی اتفاق می افتد که یک دیسکس از یک محیط کم فشار به یک محیط پر فشار منتقل می شود. به عنوان مثال از یک کیسه به یک مخزن بزرگ ، که در هنگام حمل و نقل رایج است.

اضافه کردن یک عضو جدید در آکواریوم نیز می تواند باعث استرس غیرضروری در ماهی دیسکس شما شود. آنها تهاجمی نیستند اما خیلی اجتماعی هم نیستند.

درمان

برای هر مشکلی ، اولین قدم شما باید بررسی شرایط آب باشد و ببیند آیا می تواند هر نوع مسمومیتی ایجاد کند. هنگامی که این امر را رد کردید ، می توانید روی سایر امکانات تمرکز کنید.

شما می توانید با انتقال ماهی از کیسه به مخزن کوچکتر قبل از معرفی آن به آکواریوم عظیم خود ، مشکل فشار و حمل و نقل را برطرف کنید.

اگر فقط استرس باشد ، یک قاشق پر از نمک آکواریوم برای حل مشکل کافی است.

پوسیدگی باله یا دم

ممکن است یک باله یا دم در حال پوسیدگی باشد و این بدان معنی است که آب شما پر از باکتری هایی است که دیسکس شما را زنده می خورد. بدترین قسمت این است که پوسیدگی قابل برگشت نیست. از بین رفته است اما می توانید جلوی آن را بگیرید و جان ماهی خود را نجات دهید.این بسیار نادر است

بیماری های ماهی دیسکس

 

درمان

از آنجا که این یک عفونت باکتریایی است ، فوراً ماهی بیمار را از مخزن جدا کنید. آن را با آب مناسب آزمایش شده به مخزن قرنطینه کوچکتر منتقل کنید.

شرایط آب را آزمایش کرده و آب را برای حذف سموم از مخزن اصلی درمان کنید.

مخزن خود را به درستی تمیز کرده و آب را عوض کنید.

برای ضد عفونی کردن مخزن و از بین بردن تمام باکتریها از محلولهای ضد باکتری استفاده کنید.ما محصول آکوا کر ماهزین رو پیشنهاد میکنیم.

شکم نفخ یا متورم است

شکم متورم همیشه نشانه بارداری نیست. این می تواند در اثر پرخوری ایجاد شود. مدتی صبر کنید تا ببینید آیا از بین رفته است یا خیر. اگر اینگونه نباشد ، می تواند نشانه انسداد روده یا بدتر از آن انگل باشد. یک ماهی با شکم متورم نیز تنبل تر از حد معمول به نظر می رسد

اگر به دلیل غذا باشد ، پس از آنکه ماهی شما آن را دفع کرد ، از بین می رود – اما باید در آینده میزان غذا را کنترل و محدود کنید. نمک آکواریوم یک ملین خوب برای کمک به ماهی شما در هضم و دفع مواد غذایی آنهاست.

اگر ورم شکم  ماند و یا با گذشت زمان بدتر شد ، باید ماهی را قرنطینه کنید و به دنبال علائم دیگر باشید. اگر آنها مدفوع نازک سفید  رنگ داشته باشند ، ممکن است به دلیل یک انگل باشد. اگر اینگونه نباشد ، ممکن است انسداد روده آن باشد.

درمان

برای یافتن داروی مناسب برای انسداد یا انگل با افراد متخصص تماس بگیرید.

دفع مدفوع سفید دیسکس

این بیماری به بیماری آخر وصل شده است. اگر شکم ماهی شما ورم کرده و همچنین مدفوع سفید رنگی شبیه به رشته ها را دفع می کند ، این علامت بارز یک انگل است. این می تواند برای ماهی شما کشنده باشد مگر اینکه به موقع درمان شود. در صورت ابتلا به انگل ، ماهی شما به احتمال زیاد از خوردن غذا امتنا می کند.

بیماری های ماهی دیسکس

درمان

بلافاصله برای یافتن داروی مناسب برای عفونت از افراد متخصص کمک بگیرین

ماهی ها را به مخزن قرنطینه منتقل کنید و داروی تجویز شده را به آن بدهید.

شرایط آب را بررسی کنید و مرتباً چک کنید.

سوراخ در سر دیسکس

سوراخ در سر ماهی یکی دیگر از علائم عفونت انگل است. بله ، به همان اندازه منزجر کننده است که به نظر می رسد.سوراخی در سر خواهید دید و آن سوراخ ممكن است پر از عفونت باشد. اگر بدتر شود ، می تواند بیش از یک سوراخ وجود داشته باشد. اگر درمان نشود ، این می تواند یک بیماری کشنده باشد.

بیماری های ماهی دیسکس

 

این نوع انگل معمولاً با رژیم غذایی ضعیف و همراه با کیفیت بد آب تولید می شود. همانطور که قبلاً نیز گفتم ، بررسی کیفیت آب باید اولین قدم شما در هر صورت باشد. در صورت مشاهده هرگونه ناهنجاری ، قبل از سرمایه گذاری روی هر روش درمانی یا درمانی دیگر ، آن را برطرف کنید.

بیماری های ماهی دیسکس

 

همیشه اطمینان حاصل کنید که آب به درستی تمیز است و هیچ ماده غذایی باقی نمانده یا مقدار زیادی مدفوع در مخزن وجود ندارد.

بهترین روش و  رژیم غذایی مناسب برای دیسکس شما استفاده از

میکس دل ماهزین و غذای گرانول ماهزین و غذای پولکی ماهزین

است که تمامی آنها در خود مجموعه ماهزین استفاده میشود.

بیماری های ماهی دیسکس

درمان

برای هرگونه باکتری یا مشکل مرتبط با انگل ، قرنطینه یک امر ضروری است.

اطمینان حاصل کنید که آب به درستی در مخزن قرنطینه تصفیه و آزمایش شده است.

با داروهای ضد انگل مانند اکتوکسین درمان کنید.

به طور مرتب آب را تمیز کرده و تغییر دهید.

از نمک آکواریوم برای کمک به ماهی های خود در استرس استفاده کنید.

پوست مخملی دیسکس

پوست مخملی یکی دیگر از علائم بیماری انگلی است. این رشد مانند مخمل سفید را روی پوست ایجاد می کند. در ابتدا ، ممکن است به نظر می رسد مانند پودر سفید یا گرد و غبار ، اما در نهایت پخش می شود و سیاه می شود. علائم دیگر شامل تغییرات رفتاری مانند خراشیدن یا مالش در برابر اشیاء دیگر است.

بار دیگر ، ممکن است مقصر اصلی وضعیت آب و تمیز بودن سطح آب باشد ، اما موارد بسیاری وجود دارد که این انگل توسط یک عضو دیگر معرفی شده است که بدون قرنطینه در مخزن اضافه شده است. شما هرگز نباید چنین کاری کنید.بعضی اوقات حتی گیاهان می توانند این انگل را حمل کرده و آن را به مخزن شما معرفی کنند.بهترین پیشگیری برای این بیماری استفاده از محصول معجزه گر آکوا کر ماهزین میباشد.

بیماری های ماهی دیسکس

درمان

ماهی های بیمار را با آب تصفیه شده و شرایط مناسب به مخزن قرنطینه منتقل کنید.

ماهی ها را با داروهای ضد انگل که توسط یک متخصص تجویز می شود ، درمان کنید.

سطح استرس را با یک قاشق غذاخوری نمک آکواریوم آرام کنید.

زخم های پوستی دیسکس

زخم های پوستی اغلب در صورت آلوده شدن زخم ایجاد می شود. ماهی discus کمی دست و پا چلفتی است و آنها غالباً به سنگهای موجود در آکواریوم و یا سایر موارد موجود در مخزن می چسبند. این می تواند منجر به زخم یا بریدگی شود. آنها حتی به دلیل بخاری داخلی می توانند دچار سوختگی شوند و این سوختگی ها ممکن است آلوده شوند.

بیماری ماهزین

در نهایت عفونت زخم را به زخم تبدیل می کند. معمولاً زخم ها به صورت زخم یا لکه دار قرمز زشت روی ماهی ظاهر می شوند. اگر بدتر شود ، ماهی شما اشتهای خود را از دست می دهد و غذا خوردن را متوقف می کند ، که می تواند کشنده باشد.

بیماری ماهزین

برای جلوگیری از زخم ، باید آنچه را که درون آکواریوم قرار داده اید ، مراقب باشید. اطمینان حاصل کنید که هیچ اشیاء تیز یا خشن وجود ندارد که بتواند زخم ایجاد کند.

بیماری ماهزین

قرنطینه باید اولین قدم شما باشد. ماهی ها را با شرایط آب و کیفیت عالی به مخزن منتقل کنید.

ماهی خود را با داروی ضد باکتریایی درمان کنید.

برای رفع استرس و بهبود از نمک آکواریوم استفاده کنید.

هنگام بهبود زخم ، ماهی را به مخزن جامعه منتقل کنید.

چشمان ابری دیسکس

اغراق آمیز نیست وقتی می گویم شما می توانید خوشبختی و سلامتی ماهی خود را در چشمان آن ببینید. آنها معمولاً شفاف و روشن هستند. اگر به نظر می رسد ابری  (کدر)است ، این بدان معنی است که ماهی شما خوشحال یا سالم نیست.این معمولاً نشانه عفونت باکتریایی است.

حال باید به این فکر کنید که چرا عفونت باکتریایی یا بیماری های انگلی در ماهیان discus بسیار متداول هستند. آنها اینگونه نیستند ، مگر اینکه کیفیت و شرایط آب حفظ نشود.بنابراین ، مثل همیشه آب را آزمایش کنید و ببینید چه اشتباهی است. پارامترها را تنظیم کنید تا شیوع عفونت ها متوقف شود.

بیماری ماهزین

درمان

ماهی بیمار را جا به جا نکنید و از محلول آکوا کر استفاده کنید.

طاعون دیسکس

این یکی از بیماری های خطرناک برای ماهی دیسکس است! بدترین قسمت این است که یک بیماری ویروسی است و می تواند به سرعت در سراسر آکواریوم پخش شود.

هنگام برخورد با این طاعون ، ماهی شما زیبایی خود را از دست می دهد و سیاه و لاغر می شود. فعالیت ماهی کم می شود و به سطح آب نزدیک تر میشود ، گویی که سعی می کند اکسیژن را از هوا تنفس کند.

بله ، این یک طاعون کشنده است اما با اقدام فوری و درمان مناسب می توانید حیوان خانگی خود را نجات دهید.در عوض ، وحشت نکنید ، سریع باشید!

بیماری ماهزین

درمان

اگر مطمئن هستید که هنوز هیچ ماهی دیگری گرفتار  طاعون نشده است ، آنهایی که طاعون دارند را قرنطینه کنید.

آنها را با داروهای تجویز شده توسط یک دامپزشک مجرب و با تجربه درمان کنید.

بسیاری از سنگ های هوا را در مخزن قرار دهید تا ماهیان آسیب دیده به درستی تنفس کنند.

هر روز 50 درصد تعویض آب را انجام دهید و از شرایط ایده آل مخزن در تمام مدت اطمینان حاصل کنید.

پرسش های مرتبط

آیا باید هر بار که ماهی دیسکس من بیمار شود ، آب را عوض کنم؟ در واقع ایده خوبی است که قبل از شروع درمان 35 درصد آب را تعویض کنید. بسیاری از بیماری ها به دلیل کیفیت بد آب ایجاد می شوند. حتی اگر ماهی را به مخزن قرنطینه منتقل می کنید ، ایده خوبی است که آب را در مخزن اصلی به کل برای محافظت از سایر ماهی ها تعویض کنید. مواد غذایی و مدفوع باقیمانده باید بلافاصله از آکواریوم جدا شوند.

چرا ماهی دیسکس من همیشه بیمار است؟ اگر ماهی discus شما بیش از حد بیمار می شود ، این بدان معنی است که شرایط مخزن و کیفیت آب شما حفظ نمی شود. آنها بسیار حساس هستند و نیاز به نگهداری مناسب دارند. اگر با وجود شرایط ایده آل بیمار شوند ، بهتر است غذای آنها را تغییر دهید. همیشه از نظر رژیم غذایی به دنبال انواع بهداشتی و باکیفیت بروید.

آیا باید یک کیت آزمایش آب تهیه کنم؟ اگر واقعاً به ماهی دیسکس خود اهمیت می دهید ، حتما باید یک کیت آزمایش آب تهیه کنید. از آنجا که دیسکس نسبت به تغییرات در شرایط آب بسیار حساس است ، آزمایش منظم توصیه می شود. یک کیت تست به شما امکان می دهد سطح آمونیاک ، کلر ، نیترات و سایر سموم موجود در مخزن را اندازه گیری کنید.

آیا ماهی دیس من از طاعون دیسکس زنده خواهد ماند؟طاعون دیسکس ممکن است کشنده به نظر برسد.راز یک درمان موفقیت آمیز در تشخیص زودرس است. هرچه زودتر بیماری را کشف کنید ، احتمال درمان آن بهتر است. با درمان صحیح ، ماهی شما ظرف هفت تا ده روز آماده بازگشت به آکواریوم خواهد بود.

48 پاسخ
  1. حسین
    حسین گفته:

    سلام من یه لجن خوار شکلاتی دارم چسبیده به یکی از دیسکس هام یه ذره از نقش روی بدنشو برده چیکار کنم خوب بشه

    پاسخ
    • admin3
      admin3 گفته:

      سلام،شرایط آب آکواریوم را مناسب نگه دارید به دور از آلودگی،و اگر زخمی بر روی بدن ماهی ایجاد نشده میتوانید از محلول آکواکر ماهزین برای بهبودی زودتر استفاده کنین،ممکن اس کمی زمان ببرد

      پاسخ
  2. رضا
    رضا گفته:

    سلام یکی از ماهیای من گوشه گیر شده و یه تارهای سفید رنگی سر باله هاش هست
    راه درمانش چیه؟؟

    پاسخ
  3. محمد رنجبر بافقی
    محمد رنجبر بافقی گفته:

    سلام
    ماهی دیسگس حدود یکسال دارم تازگی یکی دیگه همین نوع ماهی را گرفتم پیشش انداختم که همین کار اشتباه من بود هر دو مریض شدن ماهی تازه ای بعد از ده روز مرد ماهی قدیمی هم همش بیحال و رنگش تیره شد دو سه بار آبش را عوض کردم و نمک زدم کمی بهتر میشه دوباره همینجور در ضمن چند تا ماهی کوی کمی بزرگ هم از قدیم پیشش بودن زحمت شما نظرتون چیه با تشکر

    پاسخ
    • admin3
      admin3 گفته:

      سلام،دیسکس را نباید اصلا با ماهی کوی نگه داری کنین چون کوی در برابر بیماریهاش تقریبا مقاوم هست ولی دیسکس رو سریع از پای در میاره،اولین کاری که باید انجام بدین،جدا سازی ماهیاتون از هم هست و بعد درمانشون رو انجام بدین،و در آخر تصمیم بگیرین که یکیشون رو نگهداری کنین یا دیسکس یا کوی

      پاسخ
      • حسین
        حسین گفته:

        سلام
        ماهی دیسکس رنگش تیره میشه دوباره تغییر می کنه روشن میشه! تماما تیره نمی مونه ممنون میشم راهنماییم کنید

        پاسخ
      • رضا
        رضا گفته:

        سلام وقت بخیر
        دیروز تا حالا روی بدن دیسکسهام مثله تار عنکبوت و لجنی هست
        مشکل از چی هست؟؟؟

        پاسخ
        • admin3
          admin3 گفته:

          درود
          اگر حالت ابری شکل سفید روی پوست تشکیل میشه،دچار یک نوع باکتری شدن
          از محلول آکواکر ماهزین میتونید استفاده بکنین

          پاسخ
  4. j.ash
    j.ash گفته:

    سلام وقت بخیر
    دیسکس من سمت چپش سفید شده فکر میکنم سوختگی ایحاد شده براش

    الان مدام‌دور خودش میچرخه بالا و پایین میره درمانش چیه؟

    پاسخ
    • Sepideh
      Sepideh گفته:

      سلام،ماهی دیسکس ام عفونت قارچی سفید رنگ ۳تا زده روی تیغه پیشانی برای درمان چه راهکاری انجام بدهم

      پاسخ
      • admin3
        admin3 گفته:

        درود به شما
        ممکنه انگل هم باشه،به واتس آپ یا تلگرام شماره درج شده در سایت پیام بفرستین و یک فیلم کوتاه تا راهنماییتون کنن

        پاسخ
  5. سینا
    سینا گفته:

    سلام من از قبل یه دونه ماهی دیسکس داشتم که از جدید کوچکتره حالا یه دونه گرفتم که تنها نباشه یه کوچولو هم بزرگتره ولی از وقتی که اومده خیلی گوشه گیره و اینکه دیسکس و گلدن فیش ام اذیتش میکنه یعنی جدید رو بعد خیلی هم تند تند نفس میکشه چیکار کنیم غذا ام نمیخوره حتی سمت اش هم نمیاد البته دیسکس قبلیه هم تا دو هفته اول غذا نمی خورد ولی الان نمیخوره و جگر گوساله هم بهش میدم ولی در کل جدیده هیچی نمیخوره

    جگر گوساله هم غذای مخلوط چند تا چیز دیگه هم مثل سیر و ماهی سالامون و تخم میگو و…رو داره

    خیلی ممنون میشم جوابم رو بدید

    پاسخ
  6. سینا
    سینا گفته:

    من از قبل یه دیسکس داشتم بعد بخاطر اینکه تنها بود رفتم یکی دیگه خریدیم ولی از وقتی اومده لب به غذا نمیزنه که هیچ تازه همیشه هم کج هستش و گوشه گیر واینکه خیلی سریع نفس میکشه خیلی نگرانشم حتی به جگر گوساله هم علاقه ای نشون نمی‌داد قبلی ی هم تا دوهفته ی اول این طوری بود ولی جگر گوساله رو قشنگ می‌خورد در کل این جدیده خیلی گوشه گیره و سریع نفس میکشه و اغلب به صورت کج هستش

    اون غذای جیگر گوساله هم ترکیبی هستش و من از مغازه خریداری کردمش مخلوطی از جگر گوساله و سیر و ماهی سالامون و تخم میگو و… هستش

    پاسخ
  7. حمید
    حمید گفته:

    سلام
    وقت بخیر
    من یکی از ماهی هام مدفوع سفید داشت
    با مترونیدازول درمان شد و الان مدفوع نداره، اما دو روزه غذا نمی خوره و از غذا فرار می کنه
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    پاسخ
  8. mohamad
    mohamad گفته:

    سلام ببخشید من یک جفت ماهی دیسکس دارم در کنارش چنتا مولی و گوپی و انجل هم هستن یدونه از دیسکسا نه غذایی میخوره بیشتر وقتا هم گوشه گیره غذا جلوش هم میره لب نمیزنه رنگشو هم خیلی تیره میکنه ولی جفت دیگش خوبه غذاشو میخوره دوهفته هم هست همه ماهیارو باهم به اکواریوم اوردم

    پاسخ
    • admin3
      admin3 گفته:

      سلام
      مولی و گوپی رو از آکواریوم دیسکس جدا سازی کنین نباید با هم باشن
      احتمالا دچار عفونت باکتریایی شده به واتس آپ شماره درج شده پیام بدین

      پاسخ
  9. حمید
    حمید گفته:

    سلام خدا قوت خوشحالم با مجموعه شما آشنا شدم و چقدر خوبه پاسخگو هستید . جسارتا دیسکس بلو من شکمش خیلی ورم داشت تا جایی ک سوراخ خارج شدن محل مدفوعش شدید بزرگ شده انسداد داره خارج نمیشه چکار کنم؟؟

    پاسخ
  10. Yeganeh
    Yeganeh گفته:

    چرا دیسکس من قاتل شده به همه ماهی های آکواریوم حمله میکنه بیشتر به گلد فیش هام حمله میکنه تا الان ۲ تا گلد فیشمو خوردن حتی ۲تا بچه دیسکس جدید براش آوردیم ولی بچه اند همش به اونا حمله میکنه

    پاسخ
  11. حامد
    حامد گفته:

    سلام من 37تا دیسکس سایز 2اینچ از همه نژاد ها داشتم اب تانک رو هم هر سه روز سیفون میکنم اب رو هم حداقل سه روز دپو میکنم سنگ هوا هم میزارم داخلش اما هر دوسه روز یکی تلف میشن الان رسیدن به 20عدد لطفا راهنمای کنین ممنون

    پاسخ
    • سبحان
      سبحان گفته:

      سلام وقت بخیر جناب ادمین..من یک ماهی کمتر میشه که آکواریوم راه اندازی کردم که چندتا ماهی دیسکس، یک دانه انجل و چندتا ردلاین دارم.الان چند روزه متوجه شدم که یکی از دیسکس ها،بالای سرش حالت پوسیدگی و رنگش سفید و بی روح شده ، خواستم لطف کنید علت و نوع درمانش رو بفرمایید ، با تشکر فراوان

      پاسخ
      • admin3
        admin3 گفته:

        درود
        وقتتون بخیر
        به واتس اپ شماره درج شده در سایت پیام بدین و یک ویدئو براشون بفرستین

        پاسخ
  12. محمد
    محمد گفته:

    سلام وعرض ارادت به دوستان عزیز و با تجربه
    جفت دیسکس من که ده روزه بچه دارن
    ماهی نر از روز اول تخم گذاری غذا نخورده من که ندیدم مدفوعش کلفت اندازه لوله داخلی خودکار سفید به رنگ شیر و امروزدیدم استفراغ زرد رنگیم کرد ولی هیچ مشکل خاصی ندیدم داشته باشه حتی موقع سیفون به لوله حمله میکنه. .نگرانشم چه کنم لطفن راهنمایی کنید ؟آیا کسی تا کنون چنین چیزی دیده؟

    پاسخ
  13. آرش
    آرش گفته:

    سلام و عرض ادب.بنده ۱۵عدد ماهی دیسکس دارم که تا چند روز پیش خیلی حالشون خوب بود تا اینکه یه روز سیفون کردم ماهی هارو .بعد از فردا ماهی ها گوشه کیر شدن و همش بهم میچسبند و یه گوشه آکواریوم میرن تو هم هروز دارم تلفات میدم . آب هم هی زود به زود کدر میشه . خواهش میکنم راهنمایی کنید

    پاسخ
    • admin3
      admin3 گفته:

      سلام وقتتون بخیر
      میزان کلر آب رو چک کنین
      باکتریهای فیلتر با کلر از بین رفتن احتمالا که باعث کدورت آب و گوشه گیری ماهیا شدن
      از آکواسیف حتما استفاده کنین داخل آب دپو شده

      پاسخ
  14. حمیدرضا فرزامی پارسا
    حمیدرضا فرزامی پارسا گفته:

    باسلام تازگی یک جفت دیسکاس گرفتم وقتی داخل مخزن گذاشتم ماهی های دیگربه انها حمله میکنند ولی اینها هیچ واکنشی نمیکنند بیشترماهیهابه چشم دیسکاسهانوک میزنندچه کار کنم

    پاسخ
    • admin3
      admin3 گفته:

      سلام
      این اتفاق عادی هستش
      اگر بیشتر از یک هفته طول کشیده و هنوز درگیر هستن با هم
      ماهی مهاجم را برای مدتی جدا کنین
      بهتر است جداسازی درون آکواریوم اصلی انجام شود

      پاسخ
  15. Parham
    Parham گفته:

    سلام
    بینی ماهی دیسکاس من چند روزه به رنگ قرمز درومده، علت و راه درمانش چیه؟
    پیشاپیش ممنون از راهنماییتون

    پاسخ
  16. رامین
    رامین گفته:

    سلام و درود
    سه تا سوال داشتم اگر زحمت بکشید جواب بدید ممنون میشم
    من ماهی دیسکس با گلد فیش با هم نگهداری میکنم
    تا حالا مشکلی نداشتم
    چه مشکلی میتونه در اینده پیش بیاد ؟

    سوال بعد اینکه از عطاری نمک دریا خریدم که روی جعبه نوشته نمک خوراکی بدون هیچگونه افزودنی . ایا این نمک رو میتونم برای اکواریوم استفاده کنم ؟

    سوال اخر اینکه برای درمان انگل سفیدک میتونم با مالش دادن پوست دیسکسقسمتی که انگل وجود داره انگل رو‌ از بین ببرم ؟؟
    ممنون از شما 🙏🙏🙏🌹🌹

    پاسخ
    • admin3
      admin3 گفته:

      درود
      در ظاهر مشکلی با هم ندارن ولی گلدفیش دارای بیماریهای نهفته ای هست که برای خودش مشکلی ایجاد نمیکنه اما دیسکس بسیار حساس هست بهش و همچنین برای درمان بیماریها در زمان بیمار شدن با همدیگه تفاوت دارن و این کار رو خیلی سخت میکنه
      خیر،سفیدک رو نمیتونین اینجوری از بین ببرین
      دما رو افزایش بدین و از داروهای مرتبط استفاده بکنین

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *