پرورش دیسکس در آکواریوم

رفتار دیسکس در هنگام جفت گیری

هنگامی که Discus شروع به جفت زدن کرد ، آنها را میبینید که “در حال رقصیدن” در اطراف یکدیگر هستند. نر تمایل دارد خود را در مقابل ماده نمایش دهد و در اطراف او شنا کند. اگر علاقه مند باشد ، او نیز با نر کمی رقص خواهد کرد.نر در اکثر موارد عموما از ماده بزرگتر خواهد بود.

ساده ترین روش برای تمایز نر و ماده اندازه بدن نسبت به جفت است. نر بزرگتر است و پیشانی بزرگ تری دارد. باله های او بسیار مشخص خواهد بود در حالی که باله های ماده کوتاه تر و گرد شده است.

بهترین راه برای شناخت این است که وقتی قصد تخم گذاری دارند به آنها نگاه کنید. تخمدان ماده شفاف به نظر می رسد ، بهترین راه برای اطمینان از ایجاد جفت دیسکس قرار دادن 8 دیسکس بزرگ در مخزن است و به آنها اجازه جفت گیری می دهد.و این کار تضمین شما برای گرفتن یک جفت است.

مخزن پرورش

از آنجا که جفت دیسکس من خیلی زود علائم واضحی از جفت زدن نشان داد ، آنها را به مخزن دیگری منتقل کردم. مخزن شیشه ای  را بالاتر از سطح چشم نگه داشتم. به نظر می رسد که آنها وقتی به شما نگاه می کنند احساس راحتی بیشتری می کنند. مخزن دارای یک فیلتر اسفنجی و بخاری و همچنین اضافه کردن مخروط تخم ریزی است. امروزه می توانید مخروط های تولید مثل را از هر مغازه آکواریومی خریداری کنید.

 تکثیر دیسکس در آکواریوم

دو راه برای پرورش وجود دارد. یکی فرایند تکثیر مصنوعی است که تخم ها را از والدین دور می کنند و بزرگ می شوند و دیگری جایی است که تخما توسط والدین نگهداری و بزرگ میشوند. ما در اینجا روش دوم را مورد بحث قرار می دهیم.

تکثیر طبیعی دیسکس

برای شروع ، 8 ماهی بالغ را در یک مخزن تمام شیشه  قرار دهید و آنها را به خوبی تغذیه کنید.  تغییرات منظم آب را انجام داده و به آنها اجازه دهید که یک یا دو روز در مخزن مستقر باشند. سپس ، 3 مخروط پرورش را در فاصله مساوی با یکدیگر به داخل تانک دیسکس خود اضافه کنید.  دما را از 30 درجه سانتیگراد تا 31 درجه سانتیگراد بالا ببرید. طی دو روز بعد ، می توانید ماهی را در حال جفت شدن ببینید. آنها توجه ویژه ای به مخروط پرورش می دهند.  یک جفت دیگران را از مخروط پرورش انتخاب شده دور می کنند و تعقیب می کنند. این علائم و حرکت یعنی اینکه باید جفت مورد نظر را جدا سازی کنید.

جفت جدید را در یک شیشه ای که دارای یک فیلتر اسفنجی و یک لوله پرورش باشد قرار دهید. از آب جدید برای جفت جدا شده استفاده کنید.

تخم ریزی دیسکس در آکواریوم

بعد از گذشت یک یا دو روز ، این جفت تخمهایی می گزارند که حدوداً یک ساعت طول میکشد. تخم ها روی مخروط پرورش گذاشته می شدند و والدین به شدت از تخم ها مراقبت می کنند. غذا دهی نباید به گونه ای باشد که باعث اذیت شدن جفت بشود. در برخی مواقع در هنگام سیفون کردن کف آکواریوم،جفت ها به شلنگ حمله ور میشوند.بعد از اتمام تخم ریزی برای جلوگیری از قارچ زدگی تخم ها از متیلن بلو استفاده کنید.

متیلن بلو

زیستگاه طبیعی

دیسکس در دریاچه های سیلابی و جنگل های سیلابی حوضه رودخانه آمازون و برخی از شاخه های آن از جمله ریو نگرو یافت می شود. این مناطق به دلیل طغیان فصلی، تغییرات شدید سطح آب را تجربه می کنند. آنها آب آرام را ترجیح می دهند و به ندرت در مناطقی که جریان قوی یا موج وجود دارد زندگی می کنند.

2 پاسخ
  1. مهدی
    مهدی گفته:

    سایت جامع ماهیان زینتی بر این باور است که تبادل اطلاعات بین دانشگاه ، تولید کننده و بازار مصرف می تواند در رونق صنعت پر سود پرورش و تکثیر ماهیان زینتی نقش مفیدی را ایفا نماید. این سایت از سال 1390 فعالیت خود را آغاز کرده و به تازگی به فضای جدیدی منتقل شده است .
    http://www.maahee.ir
    آماده تبادل لینک با سایت هایی که به موضوعات مشترک با ماهیان زینتی می پردازند هستیم .
    با تشکر
    مدیریت سایت

    پاسخ
  2. حامد
    حامد گفته:

    سلام. همچین آموزش گیرایی نبود چند نمونه عکس بزارید که ما بفهمیم چخبره درمورد چی صحبت کردید.

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *