متیلن بلو چیست

متیلن بلو چیست ؟

متیلن بلو (MB) چیست ؟

از این دارو به جای مالاشیت گرین برای سرکوب قارچ استفاده می‌شود. MB می تواند برای جلوگیری از بیماری های قارچی در تخم ماهی استفاده شود. همچنین بر روی چندین تک یاخته خارجی از جمله Costia، Chilodonella و Ichthyophthirius (Ich) موثر است. در ادامه به صورت دقیق تری به سوال متیلن بلو چیست ، پاسخ خواهیم داد.

متیلن بلو همچنین در از بین بردن لکه های پوست و آبشش، آکنه، مخمل، قارچ و بسیاری از بیماری های باکتریایی و انگل های خارجی موثر است. حتی برای بسیاری از بی مهرگان، استفاده از این ماده شیمیایی کاملا بی خطر است. MB با رنگ آمیزی سلول ها و جلوگیری از متابولیسم آنها عمل می کند.

استفاده از متیلن بلو برای سخت پوستان مانند خرچنگ، میگو و حلزون بی خطر است، اما باید به آرامی معرفی شود. این به گیاهان زنده آسیب می رساند و باید در چنین شرایطی با احتیاط رفتار کرد و اطمینان حاصل کرد که گیاهان فقط برای مدت کوتاهی در معرض آن قرار می گیرند.

رایج ترین کاربرد متیلن بلو در آبزی پروری، جلوگیری از رشد قارچ و باکتری روی تخم است. رشد بیش از حد قارچ ها و باکتری های خطرناک اطراف تخم ها ممکن است باعث از بین رفتن تخم ها در آکواریوم شود و به طور بالقوه به تخم ها آسیب برساند. در این مورد، متیلن بلو به عنوان یک ضد عفونی کننده برای محافظت از تخم های تازه رسوب شده ماهی عمل می کند. همچنین می تواند به افرادی که مایلند زودتر تخم های ماهی را به صورت مصنوعی جوجه ریزی کنند، کمک کند.

ماهی ها اغلب به دلایل مختلف استرس را تجربه می کنند، به ویژه زمانی که منتقل می شوند یا شرایط در مخازن آنها تغییر می کند. درمان پیشگیرانه برای کاهش تنش در این شرایط استفاده می شود. دوز متیلن بلو در این شرایط به عنوان یک داروی ضد افسردگی عمل می کند.

هنگامی که جان ماهی شما در خطر است، انتخاب داروی مناسب یک تصمیم حیاتی و سخت است. قبل از هر نوع درمانی، حتما از کارشناسان مربوطه مشاوره بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *