ماهی دیسکس با چه ماهی هایی سازگار است

ماهی دیسکس با چه ماهی هایی سازگار است

ماهی دیسکس با چه ماهی هایی سازگار است ؟

خرید عمده دیسکس امروزه با استقبال بسیار خوبی رو به رو شده است. به همین دلیل، توصیه ما به شما این است که با شناخت کامل این ماهی در طولانی مدت و بدون مشکل نسبت به نگهداری این گونه دریایی اقدام نماید. برای آشنایی بیشتر با نحوه نگهداری و سازگاری آن با دیگر ماهی ها تا انتها این مقاله همراه ما باشید.

معرفی ماهی دیسکس

ماهی دیسکس را از خانواده Cichlidae می شناسند. حقیقتاً زیبایی، جذابیت و ترکیب رنگ فوق العاده این ماهی آن را به یکی از منحصر به فرد ترین ها تبدیل کرده است. بدون اغراق این ماهی را می توان به عنوان پادشاه آکواریوم معرفی کرد. اگر به شکل ظاهری این ماهی دقت کنید متوجه جثه بزرگ آن نسبت به دیگر ماهی های گرمسیری خواهید شد. این ماهی فوق العاده آرام، فضای آکواریوم را بسیار جذاب و زیبا نشان می دهند. البته ناگفته نماند که این ماهی به مراقبت خاصی نیز نیاز دارد. تغییر رنگ این ماهی به عوامل خاصی بستگی دارد. سطح انرژی، نوع تغذیه، سن و شرایطی که در مخزن حاکم است، همگی به تغییر رنگ ماهی کمک می کنند. این نوع ماهی های همه چیز خوار با طول عمر 10 ساله خود می توانند با حداقل اندازه مخزن 50 گالن به راحتی به زندگی خود ادامه دهند.

ماهی دیسکس با چه نوع ماهی سازگار است ؟

این ماهی خجالتی با یک گروه ماهی به نام dither fish دوستی خاصی دارد. ماهیانی نظیر امبر تترا و همچنین تترای نئون سازگاری خوبی با این ماهی از خود نشان می دهند. برای جفت کردن این ماهی نیز می توانید از  سیچلاید رم بولیویایی، مداد ماهی و حتی گورامی استفاده کنید. کوریدوراس ها بدون مشکل با دیسکس جفت می شوند که با قیمت مناسبی هم به فروش می رسند. به هیچ وجه با انواع ماهی تهاجمی، ماهی دیسکس را همراه نکنید. احتمال خراش برداشتن بدن ماهی بسیار زیاد است.

تغذیه ماهی دیسکس

حال که با سازگاری این ماهی با ماهی های دیگر آشنا شدیم، می توانید نسبت به خرید عمده دیسکس نیز هرچه سریعتر اقدام کنید. ما در ابتدا توضیح دادیم که این ماهی همه چیز خوار است و تأمین تغذیه آن کار سختی نیست. انواع جلبک، خزه های دریایی و غذاهای دور ریختی گیاهی را به سرعت نوش جان می کنند. رژیم غذایی اصلی این ماهی وابسته به بند پایان است. میگو های پالتی را برای تغییر رنگ جذاب و عالی این ماهی نباید فراموش کنید. البته اسپیرولینا هم حرف های زیادی برای گفتن دارد. هر روز شما باید زمان خاصی را برای تغذیه این ماهی در نظر بگیرید. شدیداً به وعده غذایی خود پایبند هستند.

نحوه نگهداری ماهی دیسکس

برای مراقبت و نگهداری هرچه بهتر از این ماهی، باید هفته ای یکبار آب مخزن را تمیز کنید. با استفاده از کیت، آب جدید را درون مخزن حتماً آزمایش کنید. با اندازه گیری روزانه شما موظف هستید، گرمای مورد نیاز ماهی را بررسی کنید. معمولاً در این شرایط نباید خرید دماسنج دائمی متناسب با مخزن را از یاد ببرید. هر حرکت ماهی دیسکس می تواند نشان از عدم سلامت محیط زندگی او باشد. به همین دلیل باید نسبت به وضعیت و تغییر رنگ آب داخل مخزن بسیار محتاطانه عمل کنید.

جذابیت رنگ آمیزی دیسکس

دسته بندی اصلی این ماهی وابسته به رنگ آمیزی آنها است. Giant Flora ، Red Alenquer و Discus جزء ماهی های دیسکس با پوشش قرمز و روشن هستند. Albino Platinum Discus با داشتن چشمانی قرمز و البته بدنی سفید بسیار پرطرفدار هستند. این نوع ماهی معمولاً درخشندگی بیشتری از خود نشان می دهند. شاید جالب باشد که بدانید در زمان ترس و تهدید این ماهی رنگ بسیار نمایان و درخشان تری از خود نشان می دهد. اما استرس شدیداً به ماهی آسیب و صدمه جدی. وارد می آورد که نباید این موضوع را نادیده بگیرید. به هر حال خرید عمده دیسکس با توجه به مواردی که گفته شد می تواند یک خرید مقرون به صرفه و هوشمندانه باشد. نحوه خرید شما نیز خود مسئله بسیار مهمی است.

ماهی دیسکس با چه ماهی هایی سازگار است

سخن پایانی

ما در این مقاله سعی کردیم به پرسش، ماهی دیسکس با چه ماهی هایی سازگار است ؟ پاسخ دهیم که این سوال برای خیلی از افراد که قصد خرید آکواریوم داشتند ایجاد شده بود. در کل ماهی دیسکس از جمله ماهی های زیبا و جذابی است که بسیاری از مردم امروزه نسبت به نگهداری آن ذوق فراوانی نشان می دهند. شاید قیمت بالاتری نسبت به دیگر انواع ماهی مخصوص آکواریوم داشته باشد، اما زیبایی آن و تغذیه کم هزینه ای که دارد این قیمت را مقرون به صرفه نشان می دهد. شما با خرید عمده از یک مجموعه اینترنتی معتبر، می توانید یک گروه منسجم و محکم از این ماهی را در دراز مدت پرورش دهید.

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *