علت تنفس سریع ماهی دیسکس

علت تنفس سریع ماهی دیسکس

علت تنفس سریع ماهی دیسکس چیست ؟

1. یکی از دلایلی که ماهی شما ممکن است دچار مشکل تنفسی شود کمبود اکسیژن است.

هنگامی که سطح اکسیژن پایین باشد، ماهی زینتی دیسکس شروع به نفس کشیدن می کند یا زمان زیادی را در سطح مخزن می گذراند. ماهی های فعال تنبل می شوند، اشتها از دست می دهند و البته شروع به تنفس سریع می کنند. ماهی نمی تواند برای مدت طولانی بدون اکسیژن مناسب زنده بماند، بنابراین مهم است که سریع عمل کنید. بهترین کار این است که یک تعویض بزرگ آب انجام دهید و حرکت آب را افزایش دهید تا جریان اکسیژن بهتری ایجاد شود. هنگامی که با اکسیژن کم مقابله شد، مهم است که مطمئن شوید که دوباره تکرار نمی شود.

2. علت اصلی کمبود اکسیژن، ازدحام بیش از حد، دمای آب بالا، عدم حرکت آب و در برخی موارد نادر، گیاهان زنده می‌توانند مقصر باشند.

اگر فکر می کنید ازدحام بیش از حد دلیل کمبود اکسیژن است، بهتر است در چندین مخزن سرمایه گذاری کنید و ماهی های خود را تقسیم کنید. با این حال، اگر می خواهید همه آنها را با هم نگه دارید، باید در یک مخزن بزرگتر برای نگهداری آنها سرمایه گذاری کنید. ازدحام بیش از حد می تواند منجر به مسائل متعدد دیگری مانند پرخاشگری، توقف رشد و بیماری های مختلف شود. اگر یک پرورش دهنده هستید، ممکن است عاقلانه باشد که این فرآیند را به طور موقت متوقف کنید تا زمانی که فضای بیشتری برای پرورش بچه ماهی داشته باشید.

سعی کنید هنگام جابجایی ماهی های خود استرس زیادی نداشته باشید و مطمئن شوید که شرایط مخزن جدید آنها با شرایط قبلی مطابقت دارد.

3. کمبود حرکت آب را می توان با تهیه یک فیلتر خوب حل کرد.

4. وقتی دمای آب خیلی زیاد است، نمی‌تواند اکسیژن زیادی را در خود نگه دارد.

برای اندازه‌گیری دمای آب وقت بگذارید و آن را به آرامی تنظیم کنید، زیرا سرد کردن سریع آب می‌تواند به ماهی‌ های شما شوک وارد کند و بیشتر از اینکه فایده داشته باشد، ضرر دارد. شما می توانید بخشی از آب مخزن خود را برای تنظیم دما تغییر دهید، و هنگامی که آب در دمای مناسب قرار گرفت، مهم است که اقدامات لازم را برای حفظ آن انجام دهید. بخاری‌ها و چراغ‌ هایی را که ممکن است برای گرم کردن آب استفاده می‌کنید نظارت کنید و برای کمک به نظارت بر دمای مخزن خود، روی دماسنج سرمایه‌گذاری کنید. مهم است که مطمئن شوید آب مخزن خیلی سرد نمی شود. از قرار دادن مخزن ماهی خود در پنجره خودداری کنید، زیرا پنجره گرما را از مخزن ماهی شما خارج می کند و ممکن است ماهی شما را در معرض خطر قرار دهد.

علت تنفس سریع ماهی دیسکس

5. در نهایت به سراغ گیاهان زنده می رویم. گیاهان زنده باید مانند همه ماهی های آکواریوم شما مراقبت شوند.

هنگامی که گیاهان زنده در یک مخزن قرار می گیرند، برای تولید اکسیژن به نور نیاز دارند، بنابراین در جایی که نور کافی وجود ندارد، احتمالاً اکسیژن کافی وجود نخواهد داشت. به خاطر داشته باشید که افزایش نور در مخزن شما مستقیماً از طریق دما روی ماهی شما تأثیر می گذارد. با این حال، سطح اکسیژن تنها چیزی نیست که گیاه می تواند بر آن تأثیر بگذارد، زیرا گیاهانی نیز وجود دارند که می توانند باعث مسمومیت با آمونیاک شوند. و در کل گیاهان نیز می توانند از علت های تنفس سریع ماهی دیسکس باشند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *